topbillede til nyheder

  • Økonomisystemer

    oekonomisystemer

    Skolenetværk

    Netværksløsninger

    Brancheløsninger

    Brancheloesninger

Sikkerhedsløsning til WIFI og kablet netværk

Sikker adgang med automatiserede funktioner
 

ClearPass giver dig mulighed for at sikkert at integrere stort set en hvilken som helst enhed på ethvert netværk. Ideel til klargøring og integration af BYOD (bring-your-own-device) og gør det nemt for it-udleverede og personlige mobile enheder at oprette sikker forbindelse til et hvilket som helst netværk ved at:

  • Centralisere adgangspolitikker på tværs af hele netværket
  • Automatisere differentieret bruger- og enhedsadgang
  • Administrere politikker
  • Tilvejebringe enheder af hensyn til sikker adgang og netværksevaluering

ClearPass er med til at sikre, at hver enkelt bruger har de korrekte adgangsrettigheder, der er baseret på, hvem de er, og hvilke enheder de bruger. Det er vigtigt, når antallet af forbrugerenheder samt IOT der er forbundet til netværket – Windows, Mac OS X ®, iOS, Android™ og Linux – forøges, og når adgang er påkrævet af et bredere udvalg af brugere, herunder medarbejdere, besøgende, kunder og leverandører. ClearPass' funktioner omfatter:

  • BYOD-klargøring og integrationsframework for alle netværk
  • Automatisk integration til enheder med Windows, Mac OS X, iOS og Android
  • Forbedrede politikbeslutninger med komplet overblik og kontekstafhængige profiloplysninger om enheder
  • Skalerbart, brugervenligt administrationssystem af hensyn til sikker gæsteadgang.
  • Tilstands- og helbredstjek i virksomhedsklassen, der strækker sig ud over grundlæggende netværksadgangskontrol NAC)

ClearPass-politikstyring

ClearPass-politikstyringsplatformen er en omfattende politikadministrationsløsning, der kan sikre næste generations mobilitetstjenester, forbedre netværksbaseret adgangssikkerhed og overholdelse og strømlining af netværkshandlinger til kabelbaserede, trådløse og virtuelle private netværksmiljøer (VPN). Detaljerede oplysninger om netværkets adgangsrettigheder kan være baseret på brugerrolle, enhedstype og tilstanden for slutpunkt, klokkeslæt m.v. ClearPass-politikstyrings funktioner:
 

  • ClearPass Onboard – et program, hjælper med at forenkle og automatisere netværkets implementeringsproces for Windows, Mac OS X samt mobile enheder med iOS og Android. Det er muligt at konfigurere 802.1X-indstillinger, distribuere og tilbagekalde unikke enhedslegitimationsoplysninger og sende vigtige programmer til enheder. 
  • ClearPass Guest, et skalerbart, brugervenligt administrationsprogram for besøgende, der giver sikker kabelforbundet og trådløs netværksadgang til gæster og deres mobile enheder. Det hjælper dig med at strømline processer for it-arbejdsgangen og giver ansatte, der ikke arbejder i it-afdelingen, mulighed for at oprette midlertidige Wi-Fi-gæstekonti. 
  • ClearPass OnGuard – et program, der kan levere avancerede, komplette evalueringer og statuskontrollerer med henblik på at sikre overensstemmelse og netværksbeskyttelse, før enheder opretter forbindelse. Det giver dig mulighed for passende reaktion, når antivirus, peer-to-peer-programmer og USB-lagringsenheder registreres, herunder automatisk afhjælpning.

 

Vælg hardware- eller softwareversioner

ClearPass-adgangsadministrationssystemet er tilgængeligt som hardwareenheder, der er optimeret til at køre ClearPass-software til administration af politikker, der er udviklet til at eliminere alle potentielle problemer med inkompatibilitet eller ydeevne for hardware.

ClearPass fås også som en virtuel enhed, der understøttes på følgende platforme:

  •  VMware ESXi Server 4.0+, 5.0+
  •  VMware ESX Server 4i, version 4.1.0+
  •  VMware Workstation (alle versioner)
  •  VMware Player 3.0+
  •  VMware Server 2.0+
  •  Microsoft Hyper-V Server 2012 R2
  •  Microsoft Windows Server 2012 R2 Hyper-V Enterprise​

 

 

Et hav af muligheder med Aruba Central

Nu er strategisk WFI løsningen også en mulighed for SMB virksomheder.

Aruba Central er Aruba’s cloudbaserede management platform, som i kombination med Aruba’s Instant access points og switche udgør en samlet Wi-Fi løsning hos kunden - uden brug af dyre controllere og komplekse management værktøjer. Aruba Central + IAP er derfor en ideel Wi-Fi løsning for små og mellemstore virksomheder, satellitkontorer samt WaaS.
 
Sammenkoblet med Aruba Activate giver Central mulighed for fuld zero-touch deployment af access points. Helt enkelt konfigureres access point fra Central, og når det tændes og rammer netværket, finder det selv ”hjem” og konfigureres herfra automatisk. Det samme gælder med udrulning af softwareopdateringer, der sker automatisk idet de frigøres.
 
Aruba Central giver herefter it-administratoren indsigt i, hvordan applikationer afvikles over netværket, hvilke devices/brugere tilgår hvad, samt mulighed for at blokere eller begrænse brugen af specifikke applikationer og prioritere de, der er kritiske for virksomheden. 
 
Med Central følger også en komplet captive portal løsning med mulighed for at give brugere adgang via sociale medier, sponsored login, SMS login samt det almindelige lobby administrator login.
Aruba Cafe HotSpot.jpg
Aruba Central er en 100% management plane løsning, så Data samt Control plane er stadig styret af kundens access points. Det betyder at kunden ikke er afhængig af nedetid på grund af en Internet forbindelse som dør, eller hvis Aruba’s cloud skulle gå ned. Dette er forskelligt ift. løsninger fra andre leverandører, hvor control plane ligger i skyen med tilhørende risikoen for at miste funktionalitet og netværksforbindelse.
 

Ønsker du at vide mere – kontakt os pr telefon allerede idag 8742 5200

Køb Netværksløsninger uden udbud - MS aftalen. (FM aftale)

Med Moderniseringsstyrelsens nye rammeaftale vedrørende netværkskomponenter, tilbehør samt tilknyttede serviceydelser (MS-aftalen) kan mange offentlige virksomheder slippe for komplekse udbudsprocesser og købe netværksløsninger fra Aruba / HP Entreprise til fordelagtige priser. Aruba / HP Entreprise har udvalgt Scanditek IT solutions som leverancepartner.   

Slip for udbudsprocessen:

MS-aftalen betyder, at mange offentlige virksomheder nu kan slippe for egne udbud og købe netværksløsninger fra, Aruba / HP entreprise uden nogen øvre beløbsgrænse. Priserne, der er fastsat på forhånd, er økonomisk fordelagtige, og man undgår samtidig potentielt komplicerede og langvarige udbudsprocesser.

Scanditek IT solutions er erfaren partner:

Aruba / HP entreprise har udvalgt Scanditek IT Solutions som leverancepartner af deres produkter på MS-aftalen. Scanditek er blandt Danmarks højest certificerede videns partner på HP / Aruba netværksløsninger.

Om MS-aftalen:

Aftalen er trådt i kraft med virkning fra den 1. januar 2017. Aftalen er gældende frem til 31. december 2018 med mulighed for yderligere forlængelse frem til 31. december 2019. Den kan anvendes af offentlige virksomheder, som er underlagt cirkulære om indkøb i staten. Derudover vil Danmarks Nationalbank, Folketinget, Færøernes Hjemmestyre samt Grønlands Selvstyre, Kommuner, Regioner samt Selvejende institutioner mv. også kunne gøre brug af aftalen.

Produkter:

I aftalen indgår alle de klasiske HP produkter inden for switche, router, men som noget nyt er også hele Aruba WIFI produkterne medtaget i denne aftale.

Kontakt:

For yderligere oplysninger kan du kontakt venligst Cean Lystrup på 87 42 52 00 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

 

Scanditek Vest

Eriksvej 24,
8960 Randers SØ

Tlf.: 87 42 52 00
Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 Samarbejdspartnere

 samarbejdespartnere

Nyhedsbrev om hvad
der rører sig inden for IT